Lockdown a home office zamíchal karty a nakupujeme jinak, než kdysi

Výběr zboží o nás toho hodně prozrazuje. Nejnovější výzkumy ukazují, jak se pandemie podepsala pod naším nákupním chováním a jak se změnily naše preference.

Poslední dva roky námi pořádně zamávali ve všech oblastech života a naše nákupní chování není výjimkou. Nárůst online prodeje nikoho nepřekvapuje, protože jsme byli v určitých fázích odkázáni jen na tento prodejní kanál. Například eshop planeo.sk zaznamenal až 300% nárůst návštěvnosti, přičemž si zachoval narůstající tendenci. Pohodlné nakupování z domova si získalo i zaryté příznivce nakupování v obchodech a proto bylo sporné, jak se po uvolnění opatření vyvine situace v kamenných prodejnách. „V našich 53 prodejnách pociťujeme znatelný nárůst kupujících a co je zajímavé, mnozí si přijdou osobně prohlédnout spotřebič, který je zaujal právě na internetu. Podívají, zkusí, poradí se a zpravidla si ho rovnou i koupí,“ říká Juraj Nedeliak, obchodní řídíte sítě prodejen PLANEO Elektro.

I toto je důvod, proč si vybrat PLANEO

Lockdown a home office mísí karty
Podle nejnovějšího průzkumu GFK jsme se rozjeli v nakupování multifunkčních technologií, které nám co nejvíce usnadňují a zpříjemňují pracovní i soukromý život. Práce z domova se například podepsala pod enormním prodejem sluchátek, kde nastal nárůst až o 77%. Určitě za tím nejsou jen online meetingy, ale také nutnost odpoutat se od ruchu života v domácnosti a mít alespoň jaké – takové soukromí na práci, co každý z nás dobře zná.

Zavřené kavárny jsme si suplovali nákupem kávovarů a zavřené restaurace spolu s prací z domova ukázaly, že myčka nádobí je opravdu pomocník, který šetří náš čas.

Zavřená fitka nás zase přinutila hledat si jiné způsoby, jak si zlepšovat či budovat kondičku. Trenéry jsme vyměnili za smart hodinky, což způsobilo, že jejich prodej stoupl o 92 %. Se zdraví úzce souvisí i čistota životního prostředí a dobrá zpráva je, že nezůstává jen u slov. Až 49 % mileniálů si rádo připlatí za kvalitní výrobek, který jim pomáhá žít ekologičtěji. „U nás se tento trend projevil v citelném nárůstu zájmu o elektro koloběžky Sencor, domácí výrobníky perlivé vody SodaStream a velkou pozornost vzbudila novinka – domácí bezzápachový elektrický kompostér FoodCycler,“ říká Nedeliak.

Mockup blank canvas in white living room with luxury bathtub and two sinks, bed against wooden wall. Open space studio apartment with big windows, apartment studio 3D rendering, no people

Vybereme přes internet, vyzkoušíme v obchodě
Zjednodušení života hledáme také u velkých spotřebičů. Právě po ně si nejčastěji zajdeme do kamenné prodejny, abychom si prakticky potvrdili svůj výběr na internetu. Malé televize s radostí vyměňujeme za výrazně větší úhlopříčky, na kterých se nám lépe dívají filmy, hrají hry, ale také vedou online rozhovory. V našich domácnostech přibývají také vysavače, které nám šetří čas a námahu. Nakupujeme tedy zejména vysavače robotické nebo tyčové, od kterých ale chceme, aby měly více funkcí – zejména aby se z nich dal pohodlně provést ruční vysavač a ideálně i mop.

„Televizory a vysavače jsou spolu s myčkami a kávovary segment, po který si zákazníci nejčastěji osobně přijdou do prodejen, aby si je ohlédli, zkusili a poradili se o jejich funkcích s prodejci. Televizor chcete vidět na vlastní oči, vysavač vám musí sednout do ruky a to jsou věci, které se přes internet nemáte jak dozvědět,“ říká Juraj Nedeliak a dodává, že PLANEO je díky svým 53 prodejnám snadno dostupné pro všechny.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram